کارگر ایرانی را تایید کنیم؛ کالای ایرانی بخریم!

دفاع از حق و صیانت از مرزهای اسلامی تنها در بعد نظامی نیست بلکه متضمن رسیدن به اکتفای کامل از بیگانگان در عرصه های مهمی چون فرهنگ و اقتصاد هم هست. استعمار امروز دیگر خود را مقید به حمله نظامی و فتح زمینی کشورها نمی داند و به خوبی دریافته است که با وجود آگاهی ملت ها، لازم است لباس خودی بر تن کند و از طریق نفوذ فرهنگی و وابستگی اقتصادی به هدف خویش برسد.

امام علی(ع) می فرمایند: “کسی که حق را یاری نکند باطل نابودش می سازد”. بنابراین لازم است حق را آنگونه که شایسته است و در همه ابعاد آن یاری کنیم. جهاد اقتصادی و حمایت از تولید داخلی در شرایط امروز مصداقی از دفاع حق است و مانع از دستیابی نظام سلطه به مرزهای دینی، فرهنگی و اقتصادی ما خواهد شد:

 

ایده

معرفی، تایید و تقویت کارگر ایرانی و کالاهای ایرانی- اسلامی در مسجد توسط امام جماعت

 

مسئله

رکود بازارهای داخلی به دلیل عدم معرفی و تقویت تولیدات داخلی

 

شرح ایده

 یکی از مهمترین عوامل رونق تولید داخلی و مصرف شدن کالاهای ایرانی و ملی، ترویج نشانه های تجاری و فرهنگی این نوع خدمات است. از کارکردهای مساجد در صدر اسلام امکان معرفی کالاهای تولیدی خوب و مرغوب بوده است. بنابراین یکی از کارهای خوب مساجد امروز هم می تواند معرفی کالای خوب و با کیفیت ایرانی باشد، چه ایرادی دارد که در هرمسجدی دو هفته یک بار بین دو نماز یک کالای خوب ایرانی معرفی شود؟ ممکن است بسیاری از کسانی که مشغول تهیه جهیزیه فرزندانشان هستند از همین طریق با کالای با کیفیت خوب ایرانی و با قیمت مناسب تر آشنا شوند.

اگر امام جماعت یک کالای خوب ایرانی را می شناسد می تواند در منبر مسجد آن را به خانواده ها معرفی نماید و این کالا را تقویت کند. امام جماعت می تواند روزانه بین دو نماز ، ضمن بیان حدیثی کوتاه، از پارچه خوب ایرانی که در فلان مغازه یا فروشگاه محل عرضه می شود و قیمت مناسبی هم دارد و اتفاقا خود ایشان هم تجربه کرده است نام ببرد و مردم هم تشویق شوند و علاوه بر آن حتی به راحتی می توان زمینه تخفیف برای نمازگزاران را هم فراهم کرد که موجب استقبال بیشتر از کالا خواهد گردید.

 

بایدها و نبایدها

توجه شود کالای مورد نظر تولید داخل و برخوردار از شاخصه های ایرانی اسلامی باشد.

کالاهایی که در مسجد معرفی می شوند امکان فروش مناسب آنها برای مخاطبان وجود داشته باشد.

مسجد تنها محل تبلیغ باشد و از خرید و فروش در مسجد پرهیز گردد.

 

دستاوردهای ایده

تقویت و ترویج کالای ایرانی و تولیدات داخلی

حمایت از کار و سرمایه کارگر ایرانی

رونق اقتصاد داخلی و عدم وابستگی به اغیار

 

زینت ها و مستحبات

۱.تهیه بروشور تبلیغاتی از کالای مورد نظر جهت تبلیغ در مساجد و اماکن مذهبی

۲.تقدیر و تجلیل از تولیدگران داخلی و نمایندگان فروش کالای داخلی

۳.معرفی فروشگاههای معتبر کالای داخلی در برد مسجد

 

پشتوانه نظری

امام خامنه ای(حفظه الله):

تولید داخلی؛ کار ایرانی، سرمایه‌ی ایرانی. این معنایش این است که زرق و برق نام های فرنگی چشم ها را به خودش جلب نکند. همه بدانند که این محصولی که دارند می خرند، می تواند یک کارگر ایرانی را برخوردار کند؛ می تواند او را محروم کند، یک کارگر خارجی را برخوردار کند. البته ما همه‌ بشریت را دوست داریم، اما خب کارگر ایرانی دارد برای سربلندی این کشور تلاش می کند؛ جزو مغتنم و عزیز پیکره‌ این ملت است؛ او را باید تأیید کرد، او را باید تقویت کرد. بعضی‌ها این را نمی فهمند و درک نمی کنند، یا برایشان نشانه‌ تولید ایرانی و تولید خارجی فرق نمی کند؛ یا حتّی بعکس، به جای اینکه دنبال نشانه‌ تولید ایرانی بگردند، دنبال نشانه‌های تولید خارجی می گردند؛ این انحراف است، این خطا است. همه‌ مردم مخاطب این بیانند.

بیانات در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور ۷/۲/۹۲

 

ایده های مرتبط در بانک ایده

نقش مسجد در ترویج مصرف کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی(نمایش)

راهکارهایی برای حمایت تبلیغاتی و فرهنگی از تولیدات داخلی

 

۱ نظر
  1. محمد 2 سال پیش

    منابع کالاهای با کیفیت ایرانی کجاست؟؟اگر بخواهیم لیستی از بهترین کااهای ایرانی رو بخریم باید از کجا اقدام کنیم؟؟

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

با ما در تماس باشید

توجه داشته باشید که جهت ارسال پیام به بخش‌های مورد نظر همراه با ضمیمه می‌توانید از فرم تماس با ما استفاده نمائید.


پل های ارتباطی:
۰۲۵۳۲۹۱۷۹۴۸ – ۰۳۱۵۵۵۷۱۰۹۵     
masjedideas[at]gmail[dot]com     
کانال تلگرام

ارسال کردن

کاری از "اتاق ایده پردازی فام"

با شناسه کاربری خود وارد شوید

یا    

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟