بازارچه محلی

بازارچه محلی ایده‌ای است که بر نقش مردم و استفاده از ظرفیت‌های محلی برای شروع فعالیت‌های موثر اقتصادی تکیه دارد. ایده‌ای که مسجد ولیعصر(عج) مشهد موفق به اجرای آن شده است:

ایده: شناسایی محصولات بومی شهر و پشتیبانی برای عرضه و فروش محصولات با تکیه بر ظرفیت بازارچه‌های محلی

مشروح ایده (تماشای کلیپ ایده)

یک پیشنهاد خوب برای فراهم کردن بازار عرضه و فروش محصولات بومی و صنایع دستی هر شهر، ایجاد بازارچه‌های محلی است. مسجد می‌تواند با شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی موجود و راه‌اندازی بازارهای محلی در مجاورت مساجد، به حمایت از تولیدکنندگان محلی بپردازد.

بایدها و نبایدها

شناسایی نیازهای اقتصادی شهر و بوم منطقه

شناسایی ظرفیت‌های موجود در محله برای راه‌اندازی بازار محلی

دستاوردهای ایده

توانمندسازی تولیدکننده محلی با فراهم کردن زمینه فعالیت اقتصادی

توانمندسازی نیازمندان محل با واگذاری غرفه برای عرضه و فروش محصولات

تقویت ظرفیت‌های اقتصادی و صنایع دستی منطقه

بازآفرینی موقعیت کار و فعالیت اقتصادی در مناطق محروم و متوسط شهر

پشتوانه نظری

امام خامنه‌ای(حفظه‌الله)

یک نگاه می‌گوید که ما پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیّت‌های درون کشور و درون مردم تأمین بکنیم. ظرفیّت‌های بسیار زیادی در کشور وجود دارد که از این ظرفیّت‌ها یا استفاده نشده است یا درست استفاده نشده است؛ از این ظرفیّت‌ها استفاده کنیم؛ [عنی اقتصاد درون‌زا؛ اقتصادی که مایه‌ی خود و مادّه‌ی خود را از درون کشور و از امکانات کشور و از توانایی‌های مردم خودمان به دست می‌آورد.

بیانات در حرم مطهر رضوی (۱ / ۱/ ۹۴)

بدون نظر

پاسخی بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

با ما در تماس باشید

توجه داشته باشید که جهت ارسال پیام به بخش‌های مورد نظر همراه با ضمیمه می‌توانید از فرم تماس با ما استفاده نمائید.


پل های ارتباطی:
۰۲۵۳۲۹۱۷۹۴۸ – ۰۳۱۵۵۵۷۱۰۹۵     
masjedideas[at]gmail[dot]com     
کانال تلگرام

ارسال کردن

کاری از "اتاق ایده پردازی فام"

با شناسه کاربری خود وارد شوید

یا    

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟

Create Account